Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

Παροιμίες….σοφές

ούστ βρομόσκυλο

Να κεράσουμε λίγη λαϊκή σοφία;

- Λαγός την φτέρη έσειε, κακό του κεφαλιού του

-Αγαπάει ο θεός τον κλέφτη, αγαπάει και το νοικοκύρη.

- Βάζει η μυλωνού τον άντρα της με τους πραματευτάδες.

- Για τον παρά κολάζεσαι, με τον παρά κι αγιάζεις.


- Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις.

- Βάλανε το λύκο να φυλάει τα πρόβατα.

-Άη Γιώργη μου ακριβός είσαι.(θρησκευτική)

- Βαστάτε Τούρκοι το λαγό να κατουρήσει ο σκύλος

-Αλήθεια χωρίς ψέματα, φαΐ χωρίς αλάτι. (Παξοί)

- Γάιδαρος αμολητός, μαγκουφιά στα λάχανα. (Δωδεκάνησα)

-Άλλα λέει η γιαγιά μου, άλλα ακούν τ`αυτιά μου.

-Άλλη η δουλειά του ναύτη, κι άλλη του καντηλανάφτη.

-Άλλοι τα 'φαγαν τα σύκα κι άλλοι τα πληρώνουνε.

- Βροντάν τα σίδερα, βροντάν κι οι σακοράφες

-Αν φτύσω πάνω φτύνω τα μούτρα μου, αν φτύσω κάτω φτύνω τα γένια μου.

- Αεροβατεί και κλάνει (αιθεροβάμων).